Eetdagboek / Green juice & Indian takeaway | SISTERSINPARADISE.NLSISTERSINPARADISE.NL
25.08.2014

Er zijn inmiddels al een aantal eetdagboeken in videovorm verschenen, maar vandaag heb ik weer eentje oldscool in foto’s! Dit eetdagboek is van een rustige woensdag. Ik ging in de ochtend naar Bikram yoga, rommelde ‘s middags thuis wat aan en ging ‘s avonds Indiaas eten in Nijmegen.

5

GREEN JUICE

Ik heb een superfijne slowjuicer in m’n keuken staan die ik de laatste tijd maar zelden gebruikte. Zonde! Nu ik sinds een tijdje elke dag naar yoga ga, heb ik mezelf voorgenomen vaker green juice te maken. Bij Bikram yoga zweet je namelijk als een otter (denk aan 1 á 2 liter!) waarbij je een heleboel mineralen verliest, ookwel elektrolyten genoemd. Om die mineralen weer aan te vullen drink ik soms kokoswater (bevat magnesium en kalium) en nu dus ook green juice. In deze juice zat 500 gram rode druiven, 2 stengels bleekselderij (kalium), 1/3 komkommer en 300 gram spinazie (calcium). Dat leverde iets meer dan een halve liter juice op zoals je op de foto kan zien. Ik gok dat deze juice, naast een heleboel vitaminen en mineralen, ongeveer 200 calorieën bevat.

2

WATERMELOEN

M’n ‘second breakfast’ bestond uit een kleine watermeloen. Ik heb hem van tevoren gewogen, uitgelepeld en erna nog een keer gewogen. Ik heb 350 gram watermeloen gegeten. Minder dan ik dacht! Ook bevat het weinig calorieen, maar 105. Voor mij niet genoeg energie om de dag mee door te komen. Het zonnetje begon hier gelukkig te schijnen dus ik kon ook lekker aan m’n kleurtje werken.

4

BLAUWE BESSEN

M’n ‘third breakfast’ (haha hierna stopt het hoor) was een bord vol met blauwe bessen van ongeveer 180 calorieën. Ik was trouwens helemaal helemaal gelukkig met al het lekkere fruit dat ik voor mezelf had gekocht. Ik eet niet altijd zo luxe helaas.

3

BANANENSMOOTHIE

Als lunch at ik een bananensmoothie. Ik deed er 14 lekker rijpe bananen in (moest er wel wat plekjes afsnijden) en wat water. Een lunch van ongeveer 1300 calorieën. Precies wat ik nodig had na m’n ontbijt dat minder energie bevatte. Mocht je je afvragen waarom ik ‘zoveel’ calorieen eet of gewoon benieuwd bent naar wat voor dieet ik volg, lees dan even dit en dit artikel waar ik hier meer over uitleg.

1

INDIAN TAKEAWAY

Ik was net iets te laat met het maken van de foto, maar dit was een overheerlijke Indiase curry die we hadden afgehaald bij restaurant Gandhi in Nijmegen. We aten aan het waalstrandje waar we de zon mooi onder konden zien gaan. De curry was helemaal vegan, maar ik denk dat er wel meer vet in zat dan ik er thuis in zou doen. Ik schat deze maaltijd op ongeveer 500 calorieën. Irene en ik zijn zelf gaan experimenteren met het maken van curry en hebben een heerlijke veganistische low fat variant gemaakt. Op instagram (@daphnemargot) plaatste ik er al wat foto’s van, en binnenkort plaats ik het recept!

RAW TILL 4?
Ik at deze dag ongeveer 1785 calorien aan fruit, iets te weinig als ik kijk naar de richtlijnen van raw till 4 (2000 calorieën). Maar aan de andere kant heb ik wel een green juice gedronken en fruit gegeten dat ik niet elke dag eet. Ook goed voor de afwisseling! M’n avondeten had iets meer low fat gekund, maar met uit eten is dit vaak het meest lastige en doe ik ook niet zo moeilijk. Ik was al  blij dat de curry vegan was :)

Follow on Bloglovin

liefs



1 comment


    Mama van Vesper

    August 26, 2014

    lekker :D


*